Infobar icon

 

Nakúpte výrobky AUTOGLYM v hodnote 80€ a my vám pridáme MAGMU v hodnote 22,10€ zadarmo!!

 

 
 
 
 

Čistenie laku - clay

Čistenie laku - clayČistenie laku pomocou špeciálnej čistiacej plastelíny (clay).

Jedným z najdôležitejších krokov pri celkovej údržbe vozidla je čistenie laku pomocou čistiacej plastelíny, tzv. clay. Napriek tomu stále veľa ľudí nevie aký je tento krok podstatný a dôležitý. Vedieť prečo a ako používať clay je kľúčom k dobrým výsledkom. Použitie clay je ten najúčinnejší spôsob akým dokážete odstrániť nečistoty z laku vášho vozidla. Niektorí ľudia sa radšej rozhodnú pre intenzívne leštenie s orbitálnou alebo rotačnou leštičkou, ale tento postup môže laku vášho auta viac uškodiť ako mu pomôcť, ak nepoužijete najskôr clay.

Dôvod, prečo je to tak je, že musíte dlho a dôsledne leštiť, aby ste odstránili všetky kontaminanty, ktoré sú naviazané na lak. Takýto postup zbytočne zredukuje hrúbku priehľadnej časti laku. Pri častom opakovaní tohto procesu môžete dokonca odstrániť celú vrstvu číreho laku, a v takomto prípade vystavujete lak vážnemu poškodeniu.

Čistenie auta pomocou špeciálnej plastelíny (clay) ľahko a bezpečne odstráni takmer všetky kontaminanty z vášho laku, bez potreby prílišného leštenia čírej vrstvy laku. Ak potrebujete aj po vyčistení plastelínou spraviť korekciu laku leštením, tak takýto postup vám umožňuje iba minimálne leštenie, a výrazne tým predlžujete životnosť laku. Pri taktomto postupe bude aj výsledok vašej práce a vzhľad vozidla oveľa lepší ako bez použitia kroku s čistiacou plastelínou.

Použite clay na úplne nové vozidlo.

Sú automobiloví nadšenci, ktorí sú si vedomí užitočnosti použitia čistiacej plastelíny na autách, ale nemajú poňatia o tom, ako užitočné je jej použitie na úplne novom aute. Áno, na úplne novom aute! Ide totiž o to, že nové autá prichádzajú s rôznymi druhmi kontaminantov na laku. Všetko od železničného prachu, priemyselného spádu a iných vecí, ktoré nechcete, aby boli na vašom laku. Ak začnete voskovať lak bez procesu použitia čistiacej plastelíny, takýmto spôsobom v podstate zakonzervujete všetky kontaminanty na laku.

Nedávno sme prešli procesom čistenia celkom nového Golfu VII plastelínou. Boli sme doslova šokovaní, aký bol špinavý lak tohto úplne nového auta, aj keď pohľad z blízka to neodhalil. Lak vyzeral byť hladký, ale po použití čistiacej plastelíny sme z neho vybrali toľko špiny, až sme boli radi, že sme clay vôbec použili. Preto by ste mali očistiť aj úplne nové auto použitím clay skôr, ako budete vytvárať ochrannú vrstvu syntetickým, karnaubským voskom alebo sealantom.

Samozrejme, tento proces je oveľa dôležitejší pre staršie autá a autá parkované vonku, keďže tie sú viac vystavené prírodným elementom. Taktiež prídete na to, že vrchná časť vášho auta (kapota, strecha a dvere batožinového priestoru) má najväčšie množstvo kontaminantov. Špina prakticky leží na povrchu a znečisťuje lak viac ako na bočných paneloch. Kapota znáša väčšinu kontaminácie. Teplo motora otvára póry laku viac ako na streche, alebo na dverách batožinového priestoru a tak je to najviac kontaminovaná časť vášho auta.

Kontamináciu laku dokážete zistiť veľmi jednoducho.

Prejdite pomaly rukou po čistom a suchom laku. V deviatich prípadoch z desiatich pocítite niečo ako drobné zrnká zachytené na povrchu laku. Skoro ako na široko roztrúsené drobné čiastočky zo šmirgľového papiera. Ďalším spôsobom je použitie tenkého plastu, akým je napr. igelitová taška. Dajte si tašku na ruku a prejdite ňou po laku. Ak ste nikdy nepoužili na čistenie plastelínu, zaručujeme vám, že na 100% pocítite tieto malé kontaminácie. V skutočnosti, ak umyjete a navoskujete auto aj s použitím čističa na lak, aj tak pocítite drsnosť na povrchu laku. A to aj po voskovaní. Toto prináša do pomykova veľa neskúsených automobilových nadšencov. Nevedia pochopiť, prečo je lak tak drsný a prečo sa tie maličké čiastočky nečistoty nestratia voskovaním. Tu to máte! Musíte použiť clay na ich odstránenie.

Buďte ale opatrní pri používaní plastelíny, nech vám nespadne na zem. Ak vám spadne môžete ju považovať za nepoužiteľnú, jedine ak by ste opatrne odrezali a odstránili vrstvu na plastelíne, ktorá sa dotkla zeme. Zdôrazňujeme, buďte opatrní! Ak nebudete dávať pozor, tak kontaminanty na plastelíne samotnej môžu poškriabať lak. Odporúčame takýto clay, po odstránení kontaminovanej časti, radšej použiť na čistenie vnútrajšku diskov.

Kúpte si kompletnú sadu Meguiars Smooth Surface Clay Kit s lubrikantom a kvalitnou čistiacou plastelínou (clay) a postupujte podľa pokynov.

  1. Dostatočne lubrikujte lak vozidla a nikdy s lubrikáciou laku nešetrite. 
  2. Jemne čistite povrch laku s vytvarovanou plackou čistiacej plastelíny.
  3. Po vyčistení utrite s priloženou mikrovláknovou utierkou všetky usadeniny po plastelíne. Clay - čistiaca plastelína
  4. Uschovajte clay do uzatváreteľného boxu.

Keď ste hotový, budete mať dokonale čistý a hladký povrch pripravený na následnú korekciu laku leštením alebo na vytvorenie ochrannej vrstvy voskovaním. Konečný výsledok bude oveľa lepší, bude trvať dlhšie a vyzerať lepšie ako keby ste preskočili proces čistenia plastelínou. A nezabúdajme na to, že budete na svoju prácu oveľa viac hrdý. 

Clay po použití vždy uskladnite najlepšie v uzatvárateľnom plastovom boxe.

Náš Tip: pre čistenie neudržiavaného laku a starých nečistôt použite Meguiars Detailing Clay Aggressive 200g.

Náš Tip: pre čistenie pravidelne udržiavaného laku a na nové vozidlá použite Meguiars Detailing Clay Mild 200g.